0 - €0,00
   
Acties Folders Fun Winkels Klantenservice Contact
 
 
 















 


Heb je vragen over je account, bestellen, betalen, retourneren of meer over de Top 1 Toys Webwinkel?
Hieronder vind je uitleg over onze artikelen en diensten.

Heb je jouw antwoord hier niet gevonden? Neem dan contact met ons op.

Account



Moet ik een account aanmaken voordat ik iets kan bestellen?

Ja, bij top1toys.nl moet je een account aanmaken voordat je iets kunt bestellen. Dit is ook makkelijk,
wanneer je terug komt voor een volgende bestelling hoef je niet alles opnieuw in te vullen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten van mijn account ..

Je kunt een nieuw wachtwoord aanvragen door te klikken op wachtwoord vergeten.
Er zal per e-mail een nieuw wachtwoord verstuurt worden.

Ik ben verhuisd of wil graag gegevens wijzigen ..

Dat kan, wanneer je naar Mijn Top 1 Toys gaat kun je je eigen gegevens wijzigen.

Bestellen



Op welke manieren kan ik zoeken?

Je kunt op verschillende manieren zoeken naar het gewenste artikel.

1. Wanneer je een leuk artikel hebt gezien in één van onze folders kun je direct het artikelnummer, welke in het klein vermeldt staat bij elk artikel, in de zoekbalk op top1toys.nl intypen. Wanneer het artikel online leverbaar is komt deze direct tevoorschijn.
2. Is het artikelnummer niet bekend kun je op dezelfde wijze ook zoeken op een trefwoord, bijvoorbeeld een specifiek merk of een bepaald artikel.

Hoe werkt het plaatsen van een bestelling?

Bestellen op top1toys.nl verloopt in een paar eenvoudige stappen.

1. Allereerst moet je uit het ruime assortiment van top1toys.nl een keus maken welke artikelen je wenst te kopen.
2. Wanneer je op bestellen klikt zal dit artikel automatisch toegevoegd worden aan je winkelmandje.
3. Het winkelmandje is ten alle tijde te bekijken en te wijzigen door bovenin te klikken op: ‘winkelmandje’.
4. Wanneer je alle artikelen hebt gevonden die je wilt bestellen klik je op het winkelmandje om het totaaloverzicht te bekijken. Wanneer je van een artikel er twee wilt bestellen kan dit ook in het winkelmandje.
5. Klopt je winkelmandje? De prijzen die je ziet staan zijn inclusief BTW en eventuele kortingen. Klik dan op ‘naar gegevens invullen’.
6. Indien je eerder hebt besteld op top1toys.nl kun je inloggen met de bij jou bekende gegevens. Wanneer je een nieuwe klant bent vragen we je een account aan te maken.
7. Controleer je gegevens, klopt alles nog? Wil je graag dat we je cadeau op een ander adres afleveren - dat kan: vul dan een ander adres in onder ‘bezorgadres’. Standaard zullen we de pakbon, inclusief prijzen, meesturen naar het bezorgadres. Wanneer je dit liever niet hebt (omdat het een verrassing is of een cadeautje) kun je op een later tijdstip een opmerking richten aan top1toys.nl.
8. Wanneer alle gegevens goed zijn klik je op ‘naar gegevens controleren’.
9. Je ziet je besteloverzicht, de artikelen die je in je winkelmandje hebt geplaatst en wanneer van toepassing eventuele gratis give-aways.
10. Heb je een actiecode van Top 1 Toys? Vul deze dan op deze pagina in.
11. Wil je een opmerking voor ons bij je bestelling plaatsen? Zet deze ook hier in het daarvoor bedoelde veld.
12. Klik op ‘nu betalen’. Je kunt kiezen tussen betalen via iDeal of Onder Rembours (betalen aan de postbode). Het betalen via iDeal is gratis, je betaalt je bestelde artikelen en eventuele verzendkosten en/of verzendtoeslagen. Het betalen Onder Rembours kost € 9,- extra. Je betaalt je bestelde artikelen, € 9,- Onder Rembours kosten en eventuele verzendkosten en/of verzendtoeslagen.
13. Accepteer de algemene voorwaarden voor het bestellen bij top1toys.nl en druk op 'bevestig bestelling'.
14. Wanneer je hebt gekozen voor betalen via iDeal vragen we je de instructies op dit scherm te volgen. Wanneer je hebt gekozen voor een Onder Rembours bestelling is de bestelling nu geplaatst.
15. Op welke manier je ook betaalt: wanneer je bestelling correct is binnengekomen bij top1toys.nl ontvang je in je e-mail inbox een orderbevestiging van top1toys.nl. Hier staan alle artikelen die je hebt besteld nogmaals in.

Kan ik een bestelling annuleren?

Een bestelde en betaalde bestelling kun je niet annuleren. Deze bestelling is meteen definitief en deze wordt meteen door ons verwerkt. Na ontvangst van je bestelling kun je deze bestelling (geheel of gedeeltelijk) naar ons retour sturen conform de retourprocedure.

Kan ik ook vanuit het buitenland bestellen?

Het is niet mogelijk om artikelen vanuit het buitenland te bestellen in onze webshop. Het is tevens niet mogelijk om bestellingen buiten Nederland te laten afleveren. Wij kunnen ook niet leveren op NAPO adressen.

Let op!
Top1Toys.nl levert niet buiten Nederland
Top1Toys.nl liefert nicht ausserhalb der Niederlande
Top1Toys.nl ne fournit pas en dehors de l’Hollande
Top1Toys.nl does not deliver outside the Netherlands

Betalen



Op welke manieren kan ik betalen?

Je kunt op top1toys.nl betalen via iDeal en Onder Rembours (betalen aan de postbode).

Hoe werkt iDeal?

Als je bankiert via internet bij de Rabobank, ABN Amro Bank, SNS Bank, Fortis, ING of Friesland bank kun je op top1toys.nl op een veilige manier de electronische betaling van je bestelling regelen. Internetbankieren (iDeal) is vergelijkbaar met het pinnen in een van onze winkels. Na het plaatsen van de bestelling en het kiezen voor de betaalmethode iDeal opent zich automatisch een nieuw scherm.

We vragen je de procedure helemaal af te maken voor het correct verwerken van je betaling en je bestelling.
De betaling wordt in principe dezelfde dag nog verwerkt.

Hoe werkt betalen Onder Rembours?

Wanneer je kiest voor betalen Onder Rembours moet je het volledige bedrag voldoen aan de postbode. Let op: je kan bij betaling onder rembours alleen contant aan de postbode betalen.

De extra kosten voor betalen Onder Rembours zijn € 10,- bij een bestelling tot € 99,99. Bij elke € 150,- extra over het totale orderbedrag boven de € 99,99 wordt er € 4,- extra in rekening gebracht. Een bestelling tussen € 99,99 en € 249,99 kost € 14,-, een bestelling tussen € 250,- en € 399,99 kost € 18,-.

Kan ik achteraf betalen?

Je kunt op dit moment alleen achteraf betalen door middel van betalen Onder Rembours.
Betalen met een acceptgiro is niet mogelijk.

Bezorgen



Wanneer wordt mijn pakket bezorgd?

Artikelen die je besteld hebt worden met onze pakketservice afgeleverd op het door jou opgegeven adres. Indien je voor 16.00 uur hebt besteld, zul je (op werkdagen) jouw bestelling de volgende werkdag ontvangen. Dit betekend dat wanneer je een bestelling op een vrijdag plaatst, je deze op maandag zal ontvangen. Wij leveren niet op zaterdag. Mocht je op zaterdag of zondag bestellen, zullen wij je bestelling op maandag verwerken en zal je deze dinsdag ontvangen.

Je bestelling wordt afgeleverd door onze pakketservice, wij zijn afhankelijk van de verwerking door deze organisatie. Wij leveren op tijd onze pakketjes aan maar zijn niet verantwoordelijk voor een te late bezorging door onvoorziene omstandigheden.

In sommige gevallen worden artikelen door omvang of gewicht verzonden met een aparte vervoerder. Is dit bij jouw bestelling het geval dan zal deze een bezorgafspraak met je maken op het bij ons bekende telefoonnummer.

Ik heb een bezorgpoging gemist ..

Standaard leveren wij je bestelling niet af bij de buren, immers je geplaatste bestelling wil je graag zelf in ontvangst nemen. Na de eerste bezorgpoging ontvang je een ‘gemist’ bericht van de bezorger. Online kun je aangeven wanneer de bezorger een tweede poging mag doen. Wanneer je geen keus maakt is dit automatisch de volgende werkdag. Na twee pogingen kun je het pakket afhalen bij één van de afhaalpunten.

Wat moet ik doen als mijn pakket beschadigd is bij ontvangst?

Wanneer je je pakket ontvangt en de doos is beschadigd, hebben we de voorkeur dat je het pakket direct retourneert bij de bezorger. Wanneer je het pakket toch aan wilt nemen (bijv. kleine beschadigingen doos) adviseren we wel om hier een aantekening van te laten maken bij de chauffeur.

Mocht de beschadiging ook van invloed zijn op de bestelling, wanneer deze bijvoorbeeld nat is geworden of ook beschadigd is vragen we je dit direct bij ons te melden via klantenservice@top1toys.nl. Wil je ons voorzien van bewijsmateriaal zoals foto’s, het ordernummer en het aflevermoment van je bestelling? Wij kunnen op die wijze snel schakelen met de bezorger en je spoedig voorzien van een onbeschadigd artikel.

Naast eventuele beschadigingen vragen we je de bestelling direct open te maken om te kijken of je bestelling naar wens is en/of compleet. Wanneer dit niet het geval is horen we dit uiteraard zo spoedig mogelijk. Uiteraard proberen wij ten allen tijde fouten te voorkomen.

Verzendkosten en Verzendtoeslagen



Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?

Bij bestellingen onder € 20,- vragen wij € 2,95 verzendkosten.
Bestellingen boven € 20,- (ook na eventuele retouren) is de verzending gratis.

Verzendtoeslagen

Sommige artikelen hebben een extra verzendtoeslag, dit gaat om artikelen die buiten de standaard verzendmaat vallen of te zwaar zijn. De toeslagen bij deze artikelen worden vermeldt in je winkelmandje. In sommige gevallen worden deze artikelen door omvang of gewicht verzonden met een aparte vervoerder. Deze zal een bezorgafspraak maken op het bij ons bekende telefoonnummer.

Retourneren



Wat is de ruiltermijn?

Artikelen die je online bij top1toys.nl gekocht hebt, mogen vanaf het moment dat je ze ontvangen hebt binnen 14 dagen retour gestuurd worden. Je hebt, na het doen van de retourmelding, nog uiterlijk 14 dagen om je artikel terug te sturen. Het artikel dient ongebruikt te zijn, in verkoopbare staat en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking te zitten. Wanneer het een artikel betreft die ingeseald is (denk aan een DVD of CD) dan moet de seal ongebroken zijn.

Hoe kan ik iets retour sturen?

Voordat je iets retour stuurt naar top1toys.nl vragen we je een e-mail te sturen naar klantenservice@top1toys.nl. Op die manier ontvang je de retour instructies van onze klantenservice en weten wij dat je pakket er aan komt. De kosten die je maakt voor het retour zenden bij het postkantoor zijn voor je eigen rekening. Deze kosten zijn afhankelijk van de tarieven bij jouw postkantoor. Tip: bewaar het verzendbewijs dat je ontvangt bij het postkantoor. Op die manier kun je het artikel volgen en zien dat deze afgeleverd is.

Bij de retourinstructies die je ontvangt per mail ontvang je een retourformulier. We vragen je deze zo volledig mogelijk in te vullen om de verwerking van je retour zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Kan ik groot speelgoed ook retourneren?

Voor groot speelgoed gelden andere voorwaarden. Net als bij andere retouren vragen we je een email te sturen naar klantenservice@top1toys.nl en hier aan te geven dat het gaat om een artikel dat met een bezorgafspraak is geleverd. We plannen hiervoor een retourafspraak met onze vervoerder. We zullen voor het ophalen van groot speelgoed kosten in rekening brengen.

Kan ik een artikel terugbrengen naar de dichtsbijzijnde winkel?

Bij de winkels van Top 1 Toys kun je op dit moment geen artikelen retourneren die je online hebt aangeschaft.

Ik heb een kapot artikel ontvangen, wat nu?

Wanneer je artikel kapot is bij aankomst vragen we je zo spoedig mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice via klantenservice@top1toys.nl. We hebben een eigen reparatieafdeling en goede contacten met alle leveranciers van deze artikelen waardoor we je zo snel mogelijk kunnen helpen met een oplossing.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Wanneer je een artikel terug hebt gestuurd naar onze klantenservice zullen wij binnen 14 werkdagen na de verwerking van je retour het geld terug storten. Wanneer je alles retour stuurt, storten wij het volledige bedrag terug, we vergoeden hierbij ook de eventueel eerder betaalde verzendkosten. De kosten die je gemaakt hebt met de retourzending zijn voor je eigen rekening.

Hoe kan ik de koopovereenkomst ontbinden/herroepen?

Wil je de koopovereenkomst ontbinden/herroepen? Stuur dan het formulier voor ontbinding/herroeping volledig ingevuld naar ons op. Hebben we het formulier van je ontvangen dan zul je per e-mail instructies krijgen voor verdere afhandeling. Kosten die je maakt voor het terugsturen van een pakket zijn voor je eigen rekening. Deze kosten zijn afhankelijk van de tarieven bij jouw postkantoor. Download het formulier hier.

Klachten



Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Top 1 Toys probeert te allen tijde haar klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren, dat je als klant, niet helemaal tevreden bent over onze dienstverlening. Dan kan er een klacht ontstaan. Voor de behandeling van deze klachten hebben wij de onderstaande voorzieningen en werkwijze.

Maak je klacht schriftelijk of telefonisch kenbaar. Dit kan als volgt:

Per email:
klantenservice@top1toys.nl

Per telefoon:
0900-6866371*

Per post:
Top 1 Toys
t.a.v. Afd. Klantenservice Top 1 Toys
Schuilenburglaan 1
7604 BJ ALMELO

Vermeld bij je klacht altijd duidelijk je naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres en je ordernummer.
*35 ct per gesprek, bereikbaar op werkdagen van 08.30 tot 12.00 uur.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Hoe wordt mijn klacht afgehandeld?

De bij ons ingediende klacht wordt binnen 14 dagen na ontvangst beantwoord. Als er meer tijd nodig mocht zijn voor de afhandeling van je klacht, dan ontvang je binnen deze 14 dagen een ontvangstbevestiging waarin de termijn wordt aangegeven wanneer je een inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten.

Garantie



Heb ik bij Top 1 Toys garantie op mijn artikelen?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij je zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling. Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie vindt je in de documentatie van het artikel.

Wat is de termijn van een wettelijke garantie?

Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar ‘garantie’. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het artikel dat je koopt ‘deugdelijk’ moet zijn. Van veel artikelen mag je verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kun je de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

Wanneer heb ik geen garantie op mijn gekochte artikel?

Heb je het artikel normaal gebruikt en is het versleten? Of heb je het verkeerd gebruikt?
Dan heb je geen recht op een gratis reparatie of een nieuw artikel.
Je maakt helaas geen aanspraak op gratis reparatie of vervanging van het defecte artikel wanneer;
- het defect binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het artikel ligt;
- het defect val- stoot of waterschade betreft;
- het artikel oneigenlijk gebruikt is.

Nieuwsbrief



Waar kan ik me aan- of afmelden voor de nieuwsbrief?

Op de linkerzijde van onze website vind je (onder de categorie ‘merken’) de categorie ‘nieuwsbrief’. Hier kun je direct je e-mailadres invullen en kiezen voor de optie aan- of afmelden. Het is ook mogelijk om je via deze link aan- of af te melden.

Ik wil me aan- of afmelden maar er gaat iets mis ..

Heb je het idee dat het aan- of afmelden niet goed gaat omdat je bijvoorbeeld een nieuwsbrief ontvangt terwijl je niet ingeschreven staat, dan willen we je vragen om te kijken of je op top1toys.nl het betreffende e-mailadres kunt aan- of afmelden. Mochten hier problemen voorkomen, of gaat het om een ander probleem, dan is er ook de mogelijkheid om via het e-mailadres klantenservice@top1toys.nl contact op te nemen. Probeer het probleem zo goed mogelijk te omschrijven zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen met een oplossing.

   
 
  ©Copyright 2016 Top1Toys KVK: 08130663
BTW: NL006565219B01
Privacy Algemene voorwaarden Disclaimer Cookies